9. kesäkuuta 2013

Sellainen koira millainen omista, vai miten se meni?

Törmäsin muutamassakin eri blogissa tälläiseen haasteeseen, missä tulee vertailla omistajan ja koiran erilaisuutta ja samanlaisuutta. Olihan se siis itsekkin pakko tehdä! Eli Kodahan näistä kahdesta turrikasta on se varsinaisesti minun oma koirani, eli haasteessa vertaillaan nyt siis meitä kahta. Ja kokeilkaahan toki muutkin koiranomistajat tätä :)

 photo DSC07643_zps03ce7857.jpg

Ulkonäkö: Molemmat olemme oikeita luonnonlapsia. Minä itse en meikkaa koskaan, enkä muutenkaan jaksa nähdä hirmuista vaivaa ulkonäköni suhteen. Olen mielestäni hyvä ilman turhaa liibalaabahölynpölyä. Kodakaan ei yhtään tykkää laittautumisesta. Harjaamisen se kestää pitkin hampain ja kynsien leikkuu on täyttä tuskaa. Tykkäämme olla ja näyttää juuri siltä mitä olemme ilman mitään vippaskonsteja.
Ja entäs, näytämmekö sitten samalta? Noh, ainakin monet ovat nauraneet, että Kodan häntä muistuttaa minun hiuksia kun olemme lenkillä... :D Molemmat olemme myös hirmuisia linssiluteita ja ilmeikkyyttä riittää, kuten kuvista huomaa! Ehkä me siis muistutamme ainakin hieman toisiamme.

 photo DSC07699_zpse2e7fe00.jpg

Sosiaaliset tilanteet: Olemme molemmat semi sosiaalisia otuksia. Tykkäämme uusista tuttavuuksista ja emme viihdy yksin lähes laisinkaan. Huomiota on pakko saada aina ja kaikilta, sekä hellyyttä niiltä rakkaimmilta. Hyvin samanlaisia olemme kyllä tässä asiassa!

Lenkkeily: No tämä nyt on sellainen asia missä eroamme kenties eniten. Minä rakastan lenkkeilyä yli kaiken ja voisin olla kokoajan menossa vauhdilla. Koda kyllä tykkää myös lenkkeillä ja liikkua, mutta on raivostuttavan hidas liikkeissään! Välillä sitä saa remmissä kiskoa perässään, kun se ei jaksa, mutta yleensä liikummekin niin, että koirat saavat olla vapaana, jolloin Koda saa tassutella omaa vauhtiaan ja minä omaani, jolloin reppanan hitaus ei minua haittaa. Koira on siis meidän tapauksessa enemmän sohvaperuna, kuin omistajansa.

 photo DSC07677_zps0e91555c.jpg

Harrastaminen: Koen, että tässä asiassa olemme Kodan kanssa aikalailla samaa mieltä. Tykkäämme harrastaa, opetella uusia temppuja ja kokeilla uusia juttuja, mutta vihaamme tehdä tätä jossain ohjatussa ryhmässä. On ainakin satakertaa hauskempaa harrastella pienimuotoisesti itsekseen omassa rauhassa, poissa arvostelevista katseista ja kommenteista.

Ruoka: Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa. Tuo voisi olla meidän molempien motto, mutta sillä edellytyksellä, että ruoka on juuri sitä me tahdomme ja mistä me tykkäämme. Sillä olemme nirsoja, ja haluemme herkutella vain ja ainoastaan sillä, mistä me pidämme.

 photo DSC07691_zps6f3ab4da.jpg

Jääräpäisyys: Minä ainakin olen tajuttoman jääräpäinen. Jos minä tahdon, niin minä kans tahdon. Olen todella räjähdys herkkä silloin kun asiat ei mene just eikä melkeen niinkun tahdon. Ja kyllä, osaan kiukutella ja rajusti tälläisissa tilanteissa! Kodakin osaa näyttää mielipiteensä, mutta ei se kovin jääräpäinen ole. Se on semmonen lyllerö, joka sitten myötäilee tarpeen mukaan.

Että semmosta. Kyllä näiden perusteella ainakin voi todeta, että melko paljon toisiamme muistutamme eriasioissa. Ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että Koda on täydellinen pakkaus minulle. Minun ikioma höppänäni ♥

 photo DSC07659_zps513de924.jpg

 photo DSC07717_zpsf462a399.jpg

2 kommenttia:

  1. Aivan mahdottoman ihana postaus! (:
    Meidänkään karvaturri ei laittautumisesta pidä(; Kynsien leikkuu iiik kamalaa ja turkkien harjaamisessa kestää ikuisuus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia kehuista :)
      Haha, hyvä ettei Koda ole ainut!

      Poista